marți, 5 iulie 2011

MINCIUNA


Aparent ai fi tentat să crezi/consideri că opusul minciunii este adevărul; corect avem perechile minciună-sinceritate şi adevăr-fals.
Dar care ADEVĂR ?!?
În grabă, din nou, am crede că adevărul este oglinda fidelă a realităţii.
Dacă ne gândim că musculiţa are ochiul din cca. 10000 de nano-poliedre holografice, cei doi ochi formează pe cortexul gânganiei o REALITATE greu de imaginat şi definit … şi totuşi ce aiurea şi fără griji zboară ea, cu aşa un creier mic şi complicat …
Verbal sau în scris, alături de minciună apare conceptul de COMUNICARE; ca deformaţie profesională, am tendinţa şi tentaţia să formulez definiţii şi să elaborez clasificări:
§         Minciună politică de actualitate: SĂ TRĂIŢI BINE !; în realitate ne dorim o moarte uşoară şi fără chinuri;
§         Minciună sinceră în dragoste: TE IUBESC !; ştim bine că TIMPUL omoară/schimbă/estompează TOTUL:

Prin „real” înţelegem opusul iluzoriului.
Real este ceva ce există atât în relaţia cu individul, care consideră acel aspect real, dar există şi independent de acel individ. Cu alte cuvinte ce este real pentru mine ar trebui să fie la fel de real şi pentru tine.
Adevărul meu ar trebui să fie şi adevărul tău …
În realitate fiecare are adevărul său şi, fără excepţie, minţim cu toţii; INTUIŢIA ne face să fim OPORTUNIŞTI şi lesne, fără remuşcări, schimbăm un adevăr inadecvat cu o minciună asortată la culoarea conjuncturală a realităţii/interesului interlocutorului:

Drama intervine nu când minţi tu însuţi/însăţi, ci când realizezi că eşti minţit; durerea este cu atât mai mare când lovitura vine de la rude, prieteni, apropiaţi, cunoscuţi …
Cum se minte ?!?
Mult-puţin, frumos-urât, grav-inocent, din absolută necesitate-amuzament-viciu (un fel de cleptomanie spirituală !)
Cum poţi minţi simplu şi cinstit ? Sau cum am fost eu astfel tratat ?
Prin omisiuni de evenimente, prin lipsă de informaţie, prin absenţă de buletine de ştiri şi noutăţi (acum aşa zisele Break News-HotNews).
Eram mai mulţi prieteni la Politehnică (eram - pentru că acum au mai plecat din ei după merele de aur, pe celălalt tărâm); aflu că Florentin a făcut rost de un TiRi-Plic. Înnebunit de ştire, eveniment, stare de lucruri, realizare – întreb pe Pavel (mai bun prieten cu Florentin, dar mai bun prieten şi cu mine !), dacă este adevărat:
-         Da !
-         Bine dar de ce nu mi-ai spus şi mie ?!?
-         Foarte simplu; este o problemă strict a lui. Dacă vrea, ţi-o spunea el !
Într-un fel avea dreptate şi nu prea; eu când numai plănuiam să fac rost de un RiTi-Clik, spuneam la toţi prietenii, ştia tot Bucureştiul ş.a.m.d.; mă gândeam (greşit !!!) la o reciprocitate …
Altă dată am văzut pe cer un avion; nu era  al unei low-cost airlines-flights??? … Întrebare … Răspuns:
-         Bine dar de ce nu mi-ai spus şi mie ?!?
-         Foarte simplu; este o problemă strict a lui. Dacă vrea, ţi-o spunea el !






Asta cu OMISIUNEA este o tehnologie şi metodă foarte rafinată-elevată-aparent nevinovată şi groaznic de eficientă; am simţit tratamentul chiar pe pielea mea …
Nu sufăr; demult durerile de trup şi corp sunt atât de mari, intense şi cu sfârşit numai la ŞFÂRŞIT încât cele de suflet, inimă şi cap nu le mai simpt/discern/înţeleg … Mai am atâta de puţin - că IERT şi UIT; nu mai TIMP decât de infinită DRAGOSTE şi multă, enormă şi totală IUBIRE …





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu