duminică, 17 ianuarie 2016

ultima stea …



             ... ultimele poezii ale lui Eminescu

Pe data de 15 iunie 1889, la ora 4.00 dimineaţa, se stingea în Sanatoriul de Boli Mentale al Doctorului Şuţu, de pe strada Plantelor din Bucureşti, genialul poet Mihai Eminescu. Moartea nu i-a fost pe măsura creaţiei. A decedat într-un halat ponosit, pe un pat metalic de spital, închis în ”celula” sa din spital.
Imediat după moartea lui Mihai Eminescu, medicii au găsit în halatul poetului un mic carneţel cu versuri. Erau ultimele poezii ale poetului, scrise în sanatoriul pentru boli psihice unde a stat internat în ultimul an de viaţă; se presupune că una dintre poezii a fost scrisă de Eminescu în ultima oră de viaţă.
Poeziile nu au titlu, şi au fost publicate de Ilie Ighel Deleanu în revista ”Fântâna Blanduziei” în numărul din 23 iulie 1889 … ultima poezie din carnetel, scrisa se pare chiar cu o oră înainte de moarte, a fost publicata cu titlul dat de primul vers: ”Stelele-n cer”.



Stelele-n cer
Deasupra mărilor
Ard depărtărilor
Până ce pier.


După un semn
Clătind catargele
Tremură largile
Vase de lemn;


Nişte cetăţi
Veghind întinsele
Si necuprinsele
Singurătăţi.


Orice noroc
Şi-întinde-aripile
Gonit de clipele
Stării pe loc.


Până ce mor,
Pleacă-te îngere
La trista-mi plângere
Plină de-amor.


Nu e păcat?
Ca să se lepede
Clipa cea repede
Ce ni s-a dat?



2 comentarii:

  1. Ai auzit de un bărbat grozav, numit Dr. Ajayi, el este un caster vrăjitor, problema pe care o aveam în căsnicia mea m-a dus la el. Am 51 de ani, căsnicia mea a fost odată într-o stare de rușine, pentru că am fost căsătorie timp de 15 ani, fără să pot concepe soțul meu, apoi într-o seară mi-a spus că vrea divorț, chiar s-a mutat din casă în seara aceea Alegând câteva dintre lucrurile lui, m-am rugat cu el, dar toată pledoaria mea a căzut pe o ureche surdă și asta mi-a rupt inima, deoarece am căutat ajutor din diferite surse, dar nimic nu funcționa pentru mine. Treceam printr-o pagină de Facebook când am văzut o femeie mărturie despre cum un caster vrăjitor numit Dr. Ajayi a ajutat-o ​​să-și revină bărbatul după 5 ani de separare, contactele lui au fost abandonate de doamnă, le-am luat și am contactat casca de vrăji , el nu a răspuns imediat, dar când a reușit, în sfârșit, mi-am explicat și mi-a pus și câteva întrebări la care am dat răspunsuri după secțiunea, mi-a spus ce trebuie făcut și mi-a promis că soțul meu va reveni acasă. în termen de 72 de ore după ce lucrurile necesare au fost făcute, m-am conformat cu tot ce mi s-a spus, credeți-mă că am fost surprins când soțul meu a revenit acasă după luni de separare și s-a aplicat tot dr. Ajayi mi-a făcut un medicament pe bază de plante, am născut Gemeni, asta mă cimentează într-adevăr pe mine și pe soțul meu și mulțumesc merg dr. Ajayi pentru marile sale puteri de vrajă și, de asemenea, aflu că a ajutat mulți alți oameni, deci dacă treci printr-un moment dificil în relația ta și vrei un durabil soluție contactează dr. Ajay sunt marea casatorie prin WhatsApp: +2347084887094 sau e-mail: drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut prieteni, aceasta este mărturia mea. suntem casatoriti de 5 ani si impreuna de 9 ani. am fost despărțiți timp de 4 luni. El își dorește afară și nu este dispus să ne salveze căsnicia. Am fost un cuplu grozav (cel puțin am crezut asta) și ne-am certat rar. Cu câteva luni înainte de a pleca de acasă, era atât de inactiv și dormea ​​mult. Mi-am dat seama că are o aventură emoțională cu cineva și mi-a confirmat că este atras de ea. Apoi a spus că nu mai este îndrăgostit de mine și că nu poate trăi cu mine. Am cerșit, am plâns și așa mai departe luni întregi. Aveam nevoie de ajutor atât de mult și îmi doresc soțul meu înapoi la mine, navigând pe internet când am văzut o mărturie a doamnei despre modul în care dr. Ajayi, marele vrăjitor, care a ajutat la vindecarea fibromului și a reușit să aibă un copil propriu care în transforma liniștea restaurată în cămin. ea renunță la contactul său și l-am copiat, la început am fost sceptic în legătură cu contactul, dar chiar am nevoie de o soluție durabilă pentru problema mea, așa că îi trimit un mesaj care să-i explice situația mea, mi-a spus să fiu sigur că soțul meu va veni înapoi la mine dacă ar trebui să fac așa cum mi-a cerut el, am făcut tot ce mi-a spus să fac și a patra zi am primit un text de scuze de la el spunând că nu știe ce a venit peste el, în acea seară s-a întors acasă și a pledat. pentru toate faptele sale greșite și de atunci dragostea și căsătoria noastră au fost mai puternice. Vreau să mulțumesc special marelui vrăjitor Dr. Ajayi pentru munca sa bună și pentru a face din nou fericire în viață. Dacă întâmpinați aceeași problemă conjugală sau aveți alte probleme care vă apasă, contactați-l pe Dr. Ajayi astăzi pe e-mail: Drajayi1990@gmail.com sau numărul Whatsapp: 2347084887094. El este capabil să efectueze orice fel de vraja la care vă puteți gândi, sunt. o Mărturie vie.

    RăspundețiȘtergere